Primii pași: cum să formulezi întrebări cu răspunsuri multiple

Înarmat cu tastatură și mouse, consumatorul modern este un dictator adevărat pentru companiile care îi aprovizionează cu produse și servicii. Oricine își poate exprima satisfacția sau nemulțumirea într-o secundă, poate cumpăra un produs în timp real sau poate vota direct din fotoliul său confortabil care producător va deveni liderul pe piață. Lupta pentru a câștiga […]

Erori frecvente: întrebările sugestive și „capcană”

„Ai încetat să mai furi mașini?” – întreabă avocatul în fața instanței. Ce poate bietul hoț să răspundă la această întrebare? Dacă ar răspunde cu „da”, atunci ar suna ca o mărturisire – „da, fur mașini e o grămadă de timp…”. Dacă ar răspunde cu „nu”, atunci ar fi și mai rău. Ar suna ca […]

Erori frecvente: întrebări complexe, neclare și prea lungi

„Consideri că distribuția de băuturi cu alcool scăzut și cu arome de fructe este adecvată?” Pentru a răspunde la o astfel de întrebare, o persoană calmă ar putea să înceapă să se gândească la modul în care poate să răspundă. O persoană care își pierde ușor răbdarea va închide pagina și își va continua activitatea. […]

Avantajele sondajelor online

Sondajele de opinie realizate în mediul online ocupă puțin timp, sunt mai ieftine, oferă rezultate rapide, au capacități analitice excepționale și oferă informații precise. Unele dintre avantajele acestora sunt destul de evidente atât pentru respondenți cât și pentru administratori. De asemenea, există și beneficii mai puțin evidente, cum ar fi flexibilitatea chestionarelor, corectitudinea răspunsurilor primite […]

10 pași de urmat în crearea unui sondaj de opinie

Stebilește publicul țintă: Cine ar fi deschis să participe la sondajul tău? Trebuie să decizi dacă grupul de studiu ales este reprezentativ publicului tău țintă. Răspunsurile pe care le primești din partea acestuia vor defini și influența deciziile tale viitoare. Stabilește obiectivele cercetării: Definește clar scopul sondajului și ceea ce vrei să demonstrezi sau evaluezi. […]