Includerea unei introduceri și a instrucțiunilor în cadrul unui sondaj de opinie sunt la fel de importante precum proiectarea și formularea întrebărilor. Este posibil ca unii respondenți să decidă să nu participe la un sondajul din cauză că nu le-au fost oferite informații clare legate de scopul sondajului, de colectarea datelor sau de instrucțiunile de […]
Primii pași: când se folosesc întrebările deschise și când se folosesc întrebările închise
Când se efectuează un studiu, ambele tipuri de întrebări – deschise și închise – au avantajele și dezavantajele lor. În funcție de obiectiv, de particularitățile pieței, de audiență sau grup, precum și de caracteristicile studiului, cercerătorii pot folosi oricare dintre tipuri, însă se cere o balanță între toți factorii importanți. Informațiile trebuie să fie convenabil […]
Sfaturi despre cum să concepi întrebări pentru un sondaj de opinie
Imediat ce ai stabilit scopul cercetării tale, informațiile de care vei avea nevoie și metoda de analiză a datelor colectate, este timpul să te gândești la formularea întrebărilor. Noi îți oferim 10 sfaturi despre cum să construiești întrebări pentru un sondaj de opinie. Nu pune întrebări cu răspuns evident. De exemplu: „Cum va afecta inflația […]
Logica de ramificare a sondajului – cum să pui întrebările corecte persoanelor potrivite într-un mod flexibil și precis
Când se fac cercetări de piață în legătură cu tendințele de modă contemporană, cercetătorii se confruntă cu următoarea problemă: în general, bărbații nu poartă fuste și rochii, iar femeile nu poartă cravate sau papioane. În acest caz, este necesar ca toată lumea care participă la sondaj să răspundă la întrebări care nu sunt de interes […]
Șapte moduri de a folosi sondajele de opinie online drept instrument pentru o campanie de marketing de success
Doar o companie care nu oferă produse sau servicii clienților săi poate să le ignore părerea, mulțumirea sau nemulțumirea, poate să le ignore dorința de a cumpăra din nou un produs/ serviciu, sau în caz contrar, motivul refuzului de a face acest lucru. Tehnologiile online oferă posibilitatea de a investiga rapid și eficient atitudinile și […]
Trimiterea invitațiilor de participare la un sondaj de opinie prin email. Ghid.
Trimiterea invitațiilor de participare la un sondaj de opinie prin email către potențialii participanți joacă un rol cheie în a-i convinge să fie mai activi, lucru decisiv pentru rezultatele finale ale studiului. În acest articol, am sintetizat cele mai bune metode de a formula o invitație clară și eficace. Respondenții trebuie să fie de accord […]
Nouă sfaturi pentru a-ți crește numărul de respondenți
În general, nu toți respondenții aleg să participe într-un studiu. Motivele din spatele acestui lucru pot fi personale sau pur și simplu datorită unui design inadecvat al sondajului. Îți oferim mai jos nouă sfaturi care pot reduce numărul de respondenți care nu sunt dispuși să participe la studiu. 1. Construiește un sondaj cât mai scurt […]
Greșelile cele mai frecvente: întrebările duble
În momentul compunerii unui chestionar, fie el online sau offline (pe hârtie, la telefon etc.), există șanse ca un cercetător fără experiență să discrediteze întregul sondaj prin folosirea întrebărilor duble. Sondajele efectuate pe internet sunt în mod special predispuse la această greșeală. De ce? După cum am menționat de multe ori, timpul respondentului este crucial […]
Cercetarea de piață în era digitală
Cercetarea de piață a fost întotdeauna parte integrantă și importantă în lumea afacerilor. De la lansarea unui nou produs, la stabilirea capriciilor fiecărui utilizator în legătură cu comercializarea unui podus, sondajele de opinie sunt „ochii și urechile” fiecărui departament de marketing. Principala metodă de cercetare de piață este prin comunicarea cu persoanele care cumpără sau […]
Prejudecățile intervievatorului și avantajele sondajelor de opinie efctuate online
Sondajele și studiile fac subiectul unei întregi științe al cărui scop este să identifice formula corectă de a colecta informații și rezultate precise fără greșeli și abateri. Și dacă abaterile rezultate din întrebări formulate greșit reprezintă o problemă clară și bine-cunoscută (vezi articolele noastre legate de întrebările complexe, întrebările duble și cele sugestive), atunci prejudecățile […]