Nouă sfaturi pentru a-ți crește numărul de respondenți

În general, nu toți respondenții aleg să participe într-un studiu. Motivele din spatele acestui lucru pot fi personale sau pur și simplu datorită unui design inadecvat al sondajului. Îți oferim mai jos nouă sfaturi care pot reduce numărul de respondenți care nu sunt dispuși să participe la studiu.

1. Construiește un sondaj cât mai scurt posibil. În momentul în care un sondaj este inutil de lung și necesită mult timp, de cele mai multe ori respondenții renunță când sunt deja la jumate sau pur și simplu aleg să nu participe.

2. Sondajul trebuie creat în mod profesional. Încearcă să alegi o secvență naturală de diferite grupuri de înrebări. Împarte întrebările după tematică. Dacă grupurile sunt foarte diferite unul de altul, înearcă să le prezinți pe fiecare printr-o propoziție introductivă. De exemplu: „Următoarele întrebări au fost create pentru a vă cere opinia în legătură cu felurile de mâncare alese”.

3. Oferă recompense respondenților. De exemplu, dacă desfășori o cercetare în legătură cu gradul de satisfacție al clienților unui restaurant, cel mai potrivit premiu ar fi unul legat într-un fel sau altul de restaurant, cum ar fi un cupon de reducere sau un prânz gratuit.

4. Asigură-te că ai identificat corect respondenții ideali. Nu ar avea sens să trimiți un sondaj de opinie legat de satisfacția clienților website-ului tău care nu sunt înregistrați și care nu îl folosesc deloc. Acest lucru poate duce la lipsa de validitate și la calitatea îndoilenică a rezultatelor cercetării.

5. Garantează-le respondenților anonimatul când participă la un sondaj. Acest lucru este extrem de important în special când chestionarul conține întrebări de natură personală cum ar fi cele legate de demografie. Lipsa unei astfel de garanții poate duce la refuzul respondenților de a participa la sondajul tău.

6. Descrie modul în care repondenții vor fi afectați în mod direct de studiu. De exemplu: „Aceste informații ne vor ajuta să îmbunătățim calitatea serviciilor noastre și să vă facem vizita la restaurant și mai plăcută”.

7. Nu exagera cu privire la relevanța și scopul studiului. Cu cât este mai real, cu atât mai mare posibilitatea să îi motivezi pe respondenți să participe.

8. Oferă respondenților instrucțiuni clare cu privire la modul de completare al unui chestionar și a informațiilor de contact pentru sugestii și întrebări ulterioare. Acest lucru va face sondajul și mai clar pentru respondenți și va reduce rata refuzului de a participa la sondaj din cauza ambiguității acestuia.

9. Supraveghează raportul dintre respondenții dornici și cei care refuză să participe la studiu. Se recomandă retrimiterea chestionarului după ceva timp. Este posibil ca unii dintre respondenți să nu îl fi primit, să nu îl fi văzut sau să fi uitat să îl completeze.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *