Cum să fim atenți la feedback-ul clienților noștri?

Jeffrey Gitomer, expert în marketing și autor al unora dintre cele mai bune ghiduri de marketing a spus: „Satisfacerea clientului este fără valoare. Fidelitatea clientului este neprețuită!”. Până la urmă, însă, acestea se bazează una pe alta. Până și însuși Gitomer este convins că singura modalitate de a atinge și menține fidelitatea clientului este să […]

Primii pași: cum să te pregătești în mod eficient pentru creearea unui sondaj

Pregătirea asiduă înainte să începi să construiești un sondaj este esențială pentru succesul fiecărui studiu. Este important să răspunzi la câteva întrebări cheie înainte să creezi întrebări specifice pentru un chestionar. Pregătirea în prealabil este esențială pentru a obține reszultate bune. Doar printr-un astfel de procedeu se pot determina design-ul, formatul și întrebările cele mai […]

Primii pași în crearea unui sondaj

Planificare și pregătirea corespunzătoare înaintea creării unui sondaj sunt la fel de importante precum design-ul acestuia. Există șase întrebări principale la care creatorul unui sondaj trebuie să răspundă anticipat pentru ca un studiu eficient să poată fi creat și ca rezultatele dorite să fie obținute. Prima întrebare este: Ce tip de informații vreau să adun […]

Primii pași: cum să formulezi întrebări cu răspunsuri multiple

Înarmat cu tastatură și mouse, consumatorul modern este un dictator adevărat pentru companiile care îi aprovizionează cu produse și servicii. Oricine își poate exprima satisfacția sau nemulțumirea într-o secundă, poate cumpăra un produs în timp real sau poate vota direct din fotoliul său confortabil care producător va deveni liderul pe piață. Lupta pentru a câștiga […]

Evaluarea prin feedback 360 de grade – evită aceste greșeli des întâlnite

Metoda de evaluare prin „feedback 360 de grade” este un instrument de cercetare performant folosit în cadrul marilor companii. Însă precum orice medicament puternic, trebuie manevrat cu pricepere, precizie și cu o claritate inconfundabilă a problemei în cauză. Vom încerca prin acest articol să descoperim câteva dintre capcanele acestei metode de cercetare. Pentru a pune […]

Erori frecvente: întrebările sugestive și „capcană”

„Ai încetat să mai furi mașini?” – întreabă avocatul în fața instanței. Ce poate bietul hoț să răspundă la această întrebare? Dacă ar răspunde cu „da”, atunci ar suna ca o mărturisire – „da, fur mașini e o grămadă de timp…”. Dacă ar răspunde cu „nu”, atunci ar fi și mai rău. Ar suna ca […]

Erori frecvente: întrebări complexe, neclare și prea lungi

„Consideri că distribuția de băuturi cu alcool scăzut și cu arome de fructe este adecvată?” Pentru a răspunde la o astfel de întrebare, o persoană calmă ar putea să înceapă să se gândească la modul în care poate să răspundă. O persoană care își pierde ușor răbdarea va închide pagina și își va continua activitatea. […]

Avantajele sondajelor online

Sondajele de opinie realizate în mediul online ocupă puțin timp, sunt mai ieftine, oferă rezultate rapide, au capacități analitice excepționale și oferă informații precise. Unele dintre avantajele acestora sunt destul de evidente atât pentru respondenți cât și pentru administratori. De asemenea, există și beneficii mai puțin evidente, cum ar fi flexibilitatea chestionarelor, corectitudinea răspunsurilor primite […]