Jeffrey Gitomer, expert în marketing și autor al unora dintre cele mai bune ghiduri de marketing a spus: „Satisfacerea clientului este fără valoare. Fidelitatea clientului este neprețuită!”. Până la urmă, însă, acestea se bazează una pe alta. Până și însuși Gitomer este convins că singura modalitate de a atinge și menține fidelitatea clientului este să […]
Primii pași: avantajele și dezavantajele întrebărilor deschise și ale celor de tip grilă
A căuta informații pe internet conferă o putere enormă respondenților! Fiind obișnuiți cu cititul online în mod constant, trec cu ușurință peste rânduri ca și cum le-ar scana și nu citi. Își pierd imediat răbdarea, iar pentru cu sunt cu mâna pe mouse, sunt dispuși în orice clipă să treacă la următorul site. Din acest […]
Primii pași: cum să te pregătești în mod eficient pentru creearea unui sondaj
Pregătirea asiduă înainte să începi să construiești un sondaj este esențială pentru succesul fiecărui studiu. Este important să răspunzi la câteva întrebări cheie înainte să creezi întrebări specifice pentru un chestionar. Pregătirea în prealabil este esențială pentru a obține reszultate bune. Doar printr-un astfel de procedeu se pot determina design-ul, formatul și întrebările cele mai […]
Primii pași în crearea unui sondaj
Planificare și pregătirea corespunzătoare înaintea creării unui sondaj sunt la fel de importante precum design-ul acestuia. Există șase întrebări principale la care creatorul unui sondaj trebuie să răspundă anticipat pentru ca un studiu eficient să poată fi creat și ca rezultatele dorite să fie obținute. Prima întrebare este: Ce tip de informații vreau să adun […]
Primii pași: cum să formulezi întrebări cu răspunsuri multiple
Înarmat cu tastatură și mouse, consumatorul modern este un dictator adevărat pentru companiile care îi aprovizionează cu produse și servicii. Oricine își poate exprima satisfacția sau nemulțumirea într-o secundă, poate cumpăra un produs în timp real sau poate vota direct din fotoliul său confortabil care producător va deveni liderul pe piață. Lupta pentru a câștiga […]
Evaluarea prin feedback 360 de grade – evită aceste greșeli des întâlnite
Metoda de evaluare prin „feedback 360 de grade” este un instrument de cercetare performant folosit în cadrul marilor companii. Însă precum orice medicament puternic, trebuie manevrat cu pricepere, precizie și cu o claritate inconfundabilă a problemei în cauză. Vom încerca prin acest articol să descoperim câteva dintre capcanele acestei metode de cercetare. Pentru a pune […]
Crearea unui sondaj de opinie în funcție de informațiile necesare pentru compania ta
Într-un sondaj nu trebuie să fii atent doar la formularea întrebărilor, ci și la formatarea acestora. Toate aceste depind de rezultatele pe care vrei să le obții. În momentul în care folosești un format tip scală sau de tip comparație, trebuie să oferi un număr egal de opțiuni de răspuns pozitiv și negativ. Astfel, le […]
Erori frecvente: întrebările sugestive și „capcană”
„Ai încetat să mai furi mașini?” – întreabă avocatul în fața instanței. Ce poate bietul hoț să răspundă la această întrebare? Dacă ar răspunde cu „da”, atunci ar suna ca o mărturisire – „da, fur mașini e o grămadă de timp…”. Dacă ar răspunde cu „nu”, atunci ar fi și mai rău. Ar suna ca […]
Erori frecvente: întrebări complexe, neclare și prea lungi
„Consideri că distribuția de băuturi cu alcool scăzut și cu arome de fructe este adecvată?” Pentru a răspunde la o astfel de întrebare, o persoană calmă ar putea să înceapă să se gândească la modul în care poate să răspundă. O persoană care își pierde ușor răbdarea va închide pagina și își va continua activitatea. […]
Avantajele sondajelor online
Sondajele de opinie realizate în mediul online ocupă puțin timp, sunt mai ieftine, oferă rezultate rapide, au capacități analitice excepționale și oferă informații precise. Unele dintre avantajele acestora sunt destul de evidente atât pentru respondenți cât și pentru administratori. De asemenea, există și beneficii mai puțin evidente, cum ar fi flexibilitatea chestionarelor, corectitudinea răspunsurilor primite […]